Naar boven
  • Gratis snelle pakket levering voor bestelling boven de € 30,-
  • Gratis snelle vracht levering voor bestelling boven de € 200,-
  • 30 dagen bedenktijd en goede retourvoorwaarden

Retourneren

Je dient altijd eerst een retouraanvraag bij ons in te dienen, voordat je jouw bestelling terugzendt. Je kunt hiervoor per e-mail contact met ons opnemen.

Voorwaarden retourneren

Bij het retourneren van bestellingen zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
  • Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen.
  • Tijdens de bedenktijd ben je zorgvuldig omgegaan met het product en de verpakking. Het product is slechts uitgepakt of gebruikt in mate die nodig is om de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Hierbij dien je als uitgangspunt te nemen dat je het artikel zo hebt behandeld zoals je een product bekijkt in een fysieke winkel.
  • De verpakking van het product dient ongeopend, onbeschadigd of onbeschreven te zijn.
  • Het product wordt goed verpakt en verzonden in een stevige verzenddoos. Het RMA-nummer dat je van ons ontvangt dient duidelijk zichtbaar te zijn aan de buitenkant van het pakket
  • Je plakt geen stickers, retourlabels of plakband op het product.
  • De kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. De wijze van retourneren kan je zelf bepalen. Producten welke niet met de brievenbus- of pakketpost retour gestuurd kunnen worden, kunnen door ons worden opgehaald. De kosten hiervoor bedragen € 45.
  • Wij adviseren je om producten bij ontvangst voor bevestiging goed te controleren. Indien je namelijk een product retourneert met gebruiker sporen welke niet zijn gemeld na ontvangst dan zal er mogelijk een waardevermindering van toepassing zijn op het door jou bestelde artikel, waarvoor je aansprakelijk bent. De waardevermindering kan oplopen tot 100%, omdat artikelen in sommige gevallen helemaal niet meer te verkopen zijn.
  • Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen nadat je de retour bij ons hebt aangemeld terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  • Voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons toe ben je zelf verantwoordelijk.

Bijzonderheden

  • Artikelen die als nieuw zijn nemen wij zonder moeite als retour in ontvangt. De uitzondering hierop zijn sanitair artikelen die aangesloten zijn geweest. Uit hygiënisch oogpunt kunnen wij deze niet opnieuw in de verkoop aanbieden. Wij zullen aangesloten sanitair artikelen dan ook niet accepteren als retour. 

Waardevermindering bij gebruikte en beschadigde artikelen 

Binnen je retourtermijn kan je het artikel bekijken en uitproberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Als je besluit een artikel binnen je retourtermijn te retourneren en hij voldoet niet aan de gestelde retourvoorwaarden, dan zijn wij genoodzaakt om een waardevermindering toe te passen. Bij het hanteren van een waardevermindering maken wij het volgende onderscheid:

  • Beschadigde productverpakking = 20% waardevermindering
  • Inhoud verpakking klopt niet / ontbrekende geleverde toebehoren = 20% waardevermindering
  • Geen productverpakking = 50% waardevermindering
  • Beschadigd, gebruikt, gemonteerd of vies artikel = 100% waardevermindering

De waardevermindering wordt altijd toegepast op het door jou betaalde bedrag voor het artikel inclusief BTW. Bij artikelen die beschadigd zijn of niet meer als nieuw te verkopen zijn behouden wij het recht de schade op jou te verhalen. Het bedrag wordt in mindering gebracht tijdens het crediteren van je retour. Je krijgt dus minder geld terug voor het artikel dan je oorspronkelijk betaald hebt.

Behandeling retourorders

Wanneer wij je bestelling hebben ontvangen, sturen wij je een ontvangstbevestiging per e-mail. Op die manier wordt je geïnformeerd over de status van de afhandeling. Indien wij het geretourneerde artikel hebben geaccepteerd krijg je het volledig betaalde bedrag (evt. inclusief verzendkosten van de initiële aankoop) gecrediteerd. 
Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen nadat je de retour bij ons heeft aangemeld terugstorten,mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Defecten en garantie

Alle bovengenoemde voorwaarden zijn van toepassing. Echter begrijpen wij dat verpakkingen mogelijk niet meer in jouw bezit zijn en het product gebruikerssporen kan bevatten. Hier gaan wij coulant mee om.

  • Indien je een defect meldt buiten de bedenktijd om dan heb je geen recht op creditatie van het aankoopbedrag van het product.
  • Je defect zal beoordeeld worden door de fabrikant. Indien de fabrikant het defect vast stelt dan ontvangt je van ons een nieuw product (mits nog aanwezig in ons assortiment). Mochten wij het product niet meer kunnen leveren vergoeden wij je het aankoopbedrag.
  • Tijdens de onderzoeksperiode van het defect kunnen wij je geen tijdelijk vervangende oplossing bieden.
  • Mocht het product als niet defect worden beoordeeld door de fabrikant, dan zijn wij genoodzaakt het product naar de eindgebruiker te retourneren.
  • Verzendkosten van het defecte product van eindgebruiker naar het verkooppunt worden door ons (het verkooppunt) vergoed indien het product door de leverancier is beoordeeld als defect. Bewaar daarom altijd goed het betaalbewijs van de verzendkosten. Indien je geen betaalbewijs kunt overleggen worden de verzendkosten niet vergoed.
  • Voor het retour sturen van defecte producten vanuit België gelden bovenstaande regels. Echter vergoeden wij tot een maximum bedrag van € 8,- voor het verzenden van het defecte product van de eindgebruiker naar het verkooppunt.

Defect binnen je 30 dagen bedenktermijn

COMWO staat garant voor eventuele gebreken aan een artikel binnen je bedenktermijn van 30 dagen na ontvangst.
Binnen dit termijn wordt het aankoopbedrag gecrediteerd door ons.

Defect na je 30 dagen bedenktermijn

Meld je een defect bij ons aan buiten je bedenktermijn van 30 dagen na ontvangst? Dan staat de fabrikant garant voor eventuele gebreken aan een artikel. Binnen dit termijn heb je recht op vervanging of reparatie en als dat niet mogelijk is, dan krijg je het aankoopbedrag gecrediteerd van ons.

Indien je beroep doet op je fabrieksgarantie, dan is de klantenservice van COMWO slechts je eerste aanspreekpunt. Wij sturen het defecte artikel door naar de fabrikant voor garantiebeoordeling en eventuele reparatie.

De duur van het garantiebeoordelingstraject met eventuele reparaties verschilt per fabrikant. Gemiddeld neemt het traject 1 a 2 weken in beslag. Wij houden je op de hoogte van de stand van zaken gedurende dit traject.

Heb je een klacht?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@comwo.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkelkeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.