Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling of een product retour wilt sturen. Misschien bevalt het product toch niet of is er een andere reden waarom je het niet meer wilt hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Ons retourbeleid gaat verder dan wat de Europese wetgeving voorschrijft, want zoals je ziet heb je bij ons 30 dagen bedenktijd. Aan retourneren zijn wel voorwaarden en eventueel kosten verbonden
Let op: Meld je retour van te voren even bij ons aan via het retourformulier. Alleen dan kunnen we je retour verwerken.
Veelgestelde vragen over retourneren
Hoe kan ik iets retour sturen?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling of een product retour wilt sturen. Misschien bevalt het product toch niet of is er een andere reden waarom je het niet meer wilt hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Meld je retour van te voren even bij ons aan via het retourformulier. Alleen dan kunnen we je retour verwerken.
Hoe wordt mijn retour behandeld?
Wanneer wij je retour hebben ontvangen en verwerkt, sturen wij je een bevestiging hiervan per mail. Hebben wij het geretourneerde product geaccepteerd? Dan krijg je het volledig betaalde bedrag (eventueel inclusief verzendkosten van de initiële aankoop) teruggestort.
Wij storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op voorwaarde dat we het product in goede orde retour hebben ontvangen.
Ik heb nog geen retourinstructies/RMA-nummer ontvangen
Retouren verwerken we handmatig, het kan daarom soms wat langer duren dan je gewend bent. Heb je na 3 werkdagen nog geen reactie van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag op mijn rekening?
Zodra we je retour verwerkt hebben, betalen we je binnen 14 dagen terug.
Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
Bij het retourneren van je bestelling zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren.
- Na annulering heb je nog 14 dagen om het product/de bestelling retour te sturen.
- Tijdens de bedenktijd ben je zorgvuldig omgegaan met het product én de verpakking. Je hebt het product slechts uitgepakt of gebruikt in de mate die nodig is om de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Neem hierbij als uitgangspunt dat je het product zo hebt behandeld zoals je een product bekijkt in een fysieke winkel.
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
- Verpak het product goed en stuur het naar ons toe in een stevige verzenddoos.
- Het RMA-nummer dat je van ons ontvangt (na aanmelding via het retourformulier) moet duidelijk zichtbaar zijn aan de buitenkant van het pakket.
- Plak geen retourlabel, plakband of stickers op het product (alleen op de verzenddoos).
- De kosten van het retour sturen zijn voor eigen rekening.
- De wijze van retourneren, en ook de verzender, mag je zelf bepalen. Producten die niet met de brievenbus- of pakketpost retour gestuurd kunnen worden, kunnen we ophalen. De kosten hiervoor bedragen € 45,-.
- Wij adviseren je om producten bij ontvangst, vóórdat je ze bevestigt, goed te controleren. Wanneer je een product retourneert met gebruikssporen, die niet zijn gemeld na ontvangst, kan er waardevermindering van toepassing zijn. De waardevermindering kan oplopen tot 100%, omdat artikelen in sommige gevallen helemaal niet meer te verkopen zijn.
- Wij storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op voorwaarde dat we het product in goede orde retour hebben ontvangen.
- Het transportrisico is voor jou. Voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons toe ben je zelf verantwoordelijk.
Sommige artikelen kan je niet retour sturen. Het gaat dan om sanitair artikelen die aangesloten zijn geweest. We kunnen dit vanuit hygiënisch oogpunt niet opnieuw in de verkoop aanbieden.
Wat zijn de uitzonderingen voor retourneren?
Sommige artikelen kan je niet retour sturen. Het gaat dan om sanitair artikelen die aangesloten zijn geweest. We kunnen dit vanuit hygiënisch oogpunt niet opnieuw in de verkoop aanbieden.
Waardevermindering bij gebruikte en beschadigde producten
Wanneer we je retour ontvangen bekijken we de staat van het teruggestuurde product. Is alles in orde? Dan krijg je het gehele aankoopbedrag terug. Blijkt er toch iets niet in orde te zijn? Dan bepalen we aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
Bij het hanteren van een waardevermindering maken wij het volgende onderscheid:
- Beschadigde productverpakking = 20% waardevermindering
- Inhoud verpakking klopt niet/ontbrekende geleverde toebehoren = 20% waardevermindering
- Geen productverpakking = 50% waardevermindering
- Beschadigd, gebruikt, gemonteerd of vies artikel = 100% waardevermindering
De waardevermindering wordt altijd toegepast op het door jou betaalde bedrag voor het product inclusief btw.
Bij producten die beschadigd zijn of niet meer als nieuw te verkopen zijn behouden wij het recht de schade op jou te verhalen. Het bedrag brengen we in mindering op het moment dat je het aankoopbedrag krijgt teruggestort. Je krijgt dan dus minder geld terug voor het product dan je oorspronkelijk betaald hebt.